Actueel: Activiteitencoördinator gezocht

activiteitencoordinator gezocht

Amnesty Nijmegen zoekt we een nieuwe Activiteitencoördinator. De Activiteitencoördinator organiseert diverse jaarlijkse activiteiten in Nijmegen, waaronder rond 10 december (Schrijfmarathon tijdens de Dag van de Rechten van de Mens), 5 mei (Bevrijdingsdag) en landelijke Amnesty-acties die we op lokaal niveau uitvoeren.

De activiteitencoördinator voert het team van vrijwilligers en projectmedewerkers aan, maar hoeft de activiteiten zeker niet alleen te voeren.

Activiteiten zijn o.a:

• maken van een actieplan i.s.m. de vrijwilligers van de groep
  • leggen en onderhouden van contacten met vrijwilligers en projectmedewerkers;
  • coördinatie van de actie.

Voorbeeld:

• Jaarlijks neemt de Amnestygroep Nijmegen deel aan de Write for Rights. Op een zaterdag in december bezoeken honderden de schrijfmarathon en zij worden begeleid wn onderstond door Amnestyleden (vrijwilligers of projectmedewerkers).

Naast een Activiteitencoördinator hebben we in Nijmegen een LHBT-coördinator. De Activiteitencoördinator zal regelmatig overleggen met de andere coördinator(en), met name onze Coördinator Externe Relaties.

Hoe vaak en hoe lang?
2-4 uur per maand. Op de speciale actiedata kan het aantal uren oplopen.

Wat is nodig?

• Organisatietalent
  • Goede contactuele eigenschappen
  • Goed kunnen werken in een team
  • Creativiteit
  • Een keer per maand in de werkgroepvergadering aanwezig zijn (elke tweede dinsdag van de maand)

Wat biedt Amnesty?

• Vanuit het Landelijk Secretariaat: de campagnes van de afdeling Actie, de actiecoördinator van de afdeling Actie.
  • Actie-uitleenmateriaal.
  • Een verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid.