Actueel: Mensenrechtenbuddies gezocht!

mensenrechtenbuddies

In september komt Mary uit Venezuela naar Nijmegen op uitnodiging van Shelter City Nijmegen (SCN), partner van Amnesty Nijmegen. Mary is een tv- en radio-journaliste die op de straten van Caracas, de hoofdstad, mensen interviewt over mensenrechtenschendingen in haar land. Daarbij is ze door de politie aangevallen, omdat die geen pottenkijkers wil hebben.
Mary is de vierde mensenrechtenverdediger van de tweede reeks van acht mensenrechtenverdedigers die tijdelijk een plek in Nijmegen krijgen.

SCN zoekt voor Mary mensenrechtenbuddies die onze gast kunnen begeleiden tijdens zijn verblijf in Nijmegen.

Buddies spelen een belangrijke rol in het zorgen voor een prettig en veilig verblijf in Nijmegen. De Shelter City-gasten strijden in hun thuisland voor mensenrechten, dit is vaak een moeizame en risicovolle strijd. Hierdoor staan ze onder zware druk.  Om ze een veilig en prettig verblijf in Nijmegen te kunnen bieden zijn er enkele belangrijke uitgangspunten:

• De wensen en behoeften van de gast staan centraal.
  • De inzet van buddies is vrijblijvend en gaat in overleg tussen de gast, de buddy en Bureau Wijland.
  • De activiteiten die worden ondernomen met de gast zijn gericht op ontspanning of ondersteuning van de gast gedurende het verblijf in Nijmegen.
  • Er is een budget beschikbaar voor buddies om activiteiten te ondernemen en kosten te vergoeden.
  • Engels of Spaans kunnen spreken is een pre voor onze gast Mary.

Dubbel Facebook

facebook-eigenlogo

facebook vrouwengroepamnestynijmegen

Amnesty International Nijmegen draagt d.m.v. (eigen) acties haar steentje bij aan de bewustwording en de naleving van de mensenrechten.