Actueel: Onze LHBT-coördinator Ben Loth wint de Burgemeester Dalesprijs

iendalesprijs
Ien Dales die burgemeester van Nijmegen was  van 16 mei 1987 tot 7 november 1989; zij vertrok uit Nijmegen toen ze minister van Binnenlandse Zaken werd

Nijmegen eert burgemeester Dales met de Burgemeester Dalesprijs en een jaarlijkse Burgemeester Daleslezing.

benlothDe Burgemeester Dalesprijs 2020 wordt op 31 januari toegekend aan Ben Loth van Amnesty International Nijmegen. De prijs wordt uitgereikt aansluitend op de jaarlijkse Burgemeester Daleslezing, die op die avond wordt uitgesproken door Gerdi Verbeet.

De Burgemeester Dalesprijs, bestaande uit een oorkonde en een bedrag van 500 euro, is bedoeld ter ondersteuning van mensen en organisaties die zich inzetten voor de emancipatie van minderheden, de gelijke behandeling van achtergestelde groepen of de bestrijding van discriminatie.

De jury heeft dit jaar gekozen voor Ben Loth, vanwege zijn inzet bij Amnesty International Nijmegen. Hij heeft zich daar als lid van de scholengroep jarenlang ingezet om onderdrukking van medemensen, in de breedste zin van het woord, aan de kaak te stellen. Het afgelopen jaar viel Ben Loth op als LHBT-coördinator door onder meer zijn inzet bij de Regenboogdialoog.

Het bestuur van COC Regio Nijmegen ondersteunt deze voordracht van harte. Ap Willemsen, voorzitter van COC Regio Nijmegen, zal Ben Loth dan ook met plezier de prijs overhandigen.

De Burgemeester Daleslezing en de uitreiking van de prijs vinden plaats in het stadhuis van Nijmegen op vrijdag 31 januari. De ontvangst is vanaf 20.00 uur, het programma begint om 20.30 uur en is voor iedereen vrij toegankelijk.

instagram facebook-eigenlogo whats amnesty nijmegen vrouwenrechtengroep facebook