Actueel: Solidariteitswandeling

Vanwege het coronavirus zijn er vele evenementen gecanceld. Door de pandemie konden ook de negen mensenrechtenactivisten die waren geselecteerd voor het Shelter City-programma dit voorjaar helaas niet naar Nederland reizen. Over heel de wereld worden momenteel de vrijheden van de mensen ingeperkt, om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Mensenrechtenactivisten ervaren normaal gesproken al inperkingen van hun vrijheden maar door de beperkende coronamaatregelen in hun land of regio kunnen ze nu amper hun werk doen. Ook ervaren ze nog meer druk op hun financiële middelen, gezondheid en veiligheid.

solidariteitswandeling

Wij willen de voormalige gasten die in Nederland via het Shelter City-programma verbleven steunen in deze tijd en ook na deze periode als ze hun werk weer kunnen oppakken. Normaal gesproken vinden er veel evenementen plaats rondom hardlopen en wandelen in Nederland, die nu niet doorgaan.

Wij willen iedereen uitdagen een van deze wandelingen te lopen tijdens de maand juli en een bedrag te doneren aan het Shelter City-programma. Dit bedrag kan gedoneerd worden op het bankrekeningnummer van Bureau Wijland: NL88 ABNA 0518 4551 49 t.a.v. Stichting Wijland 2040. Het verzamelde bedrag zal worden uitgekeerd naar de voormalige gasten om hun te blijven ondersteunen in hun strijd voor mensenrechten.

landvanooij 02
Start van de route aan Land van Ooij - Dijkgraaf van Wijckweg 9 (bij 't Meertje) - er zijn routes van 16, 20 en 25 km.

Kom je niet uit de regio Nijmegen of wil jij een andere route lopen? En wil je toch onze voormalige Shelter City gasten een warm hart toedragen? Dan dagen wij jou uit in je eigen omgeving een wandeling te lopen en een bedrag over te maken naar het bankrekeningnummer hierboven.