Actueel: Thank You For The Rain

thankyoufortherain02

De Keniaanse landbouwer Kisilu Musya ontpopt zich tot autodidact filmmaker wanneer hij van een Noorse regisseur een camera krijgt. Hij filmt het leven van zijn gezin, het dorp waarin hij woont en de steeds extremere weersomstandigheden in zijn land. Aanvankelijk is er enorme droogte en wacht de gemeenschap met smart op regen. Maar als deze eenmaal komt, zijn de gevolgen niet te overzien: een ongekend harde storm vernietigt Kisilu’s huis en een enorme overstroming zet het land blank en verwoest alle gewassen.

Dit motiveert de boer tot actie: hij begint een lokale beweging voor boeren om meer aandacht te krijgen voor de desastreuze gevolgen van klimaatverandering. Uiteindelijk reist hij zelfs af naar Oslo en Parijs om bij de grote klimaatconferenties zijn zegje te kunnen doen. Maar in zijn gevecht voor een betere wereld blijkt de klimaatverandering niet zijn enige vijand: bureaucratie, politieke belangen en arrogantie gooien meermaals roet in het eten.

Zie de trailer (in het Engels, de film en nagesprek zijn in het Nederlands)

Zodra bekend is wie de gastspreker zal zijn, zullen we dat op deze webpagina melden.

Locatie: Lux
Datum: 10 oktober
Tijd: 19.30 uur
Toegang: € 9,50, voor studenten: € 6,50.

Movies that Matter on Tour is een samenwerking van Movies that Matter, Amnesty Nijmegen, Studentengroep Amnesty Nijmegen en Lux.

Dubbel Facebook

facebook-eigenlogo

facebook vrouwengroepamnestynijmegen

Amnesty International Nijmegen draagt d.m.v. (eigen) acties haar steentje bij aan de bewustwording en de naleving van de mensenrechten.