Actueel: Wij zoeken een nieuwe Coördinator Sociale Media

Amnesty Nijmegen is een van de grootste lokale groepen van Amnesty Nederland, met enkele subgroepen (waarvan de Scholengroep en de Vrouwengroep de grootste zijn), diverse coördinatoren (zoals de Activiteitencoördinator en LGBT-Coördinator) en enkele tientallen flexwerkers. Amnesty Nijmegen is een van de grootste lokale groepen van Amnesty Nederland, met enkele subgroepen (waarvan de Scholengroep en de Vrouwengroep de grootste zijn), diverse coördinatoren (zoals de Activiteitencoördinator en LGBT-Coördinator) en enkele tientallen flexwerkers.

De Werkgroep is het overkoepelende orgaan, bestaande uit vertegenwoordigers van de subgroepen, de coördinatoren en de bestuursleden (voorzitter, secretaris, penningmeester en persvoorlichter). De werkgroep is de plek waar beslissingen worden genomen over de acties van Amnesty Nijmegen.

Amnesty Nijmegen voert jaarlijks zo'n tien grotere en kleinere acties, waaronder de Schrijfmarathon en een thema-avond rondom Internationale Vrouwendag. Amnesty Nijmegen telt ook zo'n 200 collectanten, begeleid door diverse Wijkhoofden en vijf Collectecoördinatoren.

Tel daarbij nog de vele gastlessen, de acht jaarlijkse mensenrechtenfilmdebatten in Lux en de diverse schoolvoorstellingen van Lux-Educatie en Amnesty Nijmegen.

socialemedia

Wij zoeken een nieuwe Coördinator Sociale Media (met namevoor Facebook en Twitter, andere sociale media behoren ook tot de mogelijkheden).

Wat vragen wij?

• Meehelpen in het bedenken en uitvoeren van acties.
  • Plaatsen van berichtjes die nodig zijn.
  • Initiatief nemen tot eigen berichtjes en reageren op derden.
  • Verder uitbouwen van een eigen groep met volgers.
  • Waar mogelijk de sociale media van Amnesty Nijmegen bij anderen promoten.

Wat is nodig?

• Vlot, snel en bondig kunnen schrijven.
  • Goede contactuele eigenschappen.
  • Goed kunnen werken in een team.
  • Een keer per maand in de werkgroepvergadering aanwezig zijn (elke tweede dinsdag van de maand, behalve in juli en augustus).

Lijkt het je leuk om onze werkgroep te komen versterken of wil je eerst meer weten? Neem dan contact op met de voorzitter Harry de Ridder.

12 bijzondere momenten uit de geschiedenis van Amnesty Nijmegen

Dubbel Facebook

facebook-eigenlogo

facebook vrouwengroepamnestynijmegen

Amnesty International Nijmegen draagt d.m.v. (eigen) acties haar steentje bij aan de bewustwording en de naleving van de mensenrechten.