Actueel: Write for Rights

tiencases2019

Tijdens Write for Rights 2019 vraagt Amnesty mensen in de hele wereld om brieven te schrijven voor kinderen en jongeren. We doen dit om hen te ondersteunen, kracht te geven en het mogelijk te maken om te blijven durven waar volwassenen tekortschieten.

Een lawine aan brieven maakt indruk en dwingt wetshandhavers om mensen eerlijker te behandelen. Want niemand wil bekendstaan als onderdrukker, folteraar of tiran.

In Nijmegen bent u op zaterdag 7 december tussen 10.00-16.45 uur welkom in Bibliotheek De Mariënburg. Wij schrijven voor 10 kinderen en jongeren die tussen 13 en 25 jaar waren toen de mensenrechtenschendingen plaatsvonden. Klik hier voor hun verhalen.

Met ons schrijven de volgende organisaties mee: Books 4 Life Nijmegen, Bureau Wijland, COC Nijmegen, Edison Nijmegen, Gemeenteraad, Humanistisch Verbond Nijmegen, Ieder1Gelijk, Openbare Bibliotheek Gelderland Zuid, Shelter City Nijmegen, Stichting KUS, Toonkunstkoor Nijmegen, Unique Studenten en VluchtelingenWerk Oost-Nederland.

Verder zullen deze woordkunstenaars uit eigen werk voordragen: columnist mensenrechtenactivist William uit Oeganda, columnist en schrijver Thomas Verbogt, campusdichter Melissa Ketelaar en de dichters Evelien RothuizenQader ShafiqVictor Vroomkoning en Harry van de Vijfeijke.

Ter verpozing tijdens het schrijfwerk presenteren we ook 'Liederen van Troost en Strijd' (door Elaine Delsing & Tim Geeraerdts) en klassieke muziek van (straat)pianiste Rhea Elise Khoebal (voormalige Nijmegenaar van het Jaar).

Speciaal voor kinderen tussen 2-10 jaar is er een kindervoorstelling met Kabouter Ellen. Terwijl de kinderen in het Droomatelier van de bieb meespelen aan een meespeeltheaterstuk kunnen de (groot)ouders brieven schrijven. Voor de wat oudere jongeren (vanaf 10 jaar) zijn er vijf speciale briefkaarten beschikbaar.

Iedereen die wil komen schrijven is van harte welkom. Zo lang of kort als u zelf wilt.

Klik hier voor het programma.
Klik hier voor een artikel van De Brug

instagram facebook-eigenlogo whats amnesty nijmegen vrouwenrechtengroep facebook