Evelien Rothuizen

evelienrothuizen235

Evelien (1997) is vier jaar geleden begonnen met schrijven. Wat begon als simpelweg gedachten opschrijven in een dagboek vormde zich al snel tot meer poëtische teksten. De mens staat in de teksten centraal, gebeurtenissen van dierbaren en vrienden tot aan situaties met vreemde mensen, soms passeren ook nog steeds de gedachten over het leven de revue. Dat alles rechtdoorzee en kwetsbaar zodat mensen zich in de teksten van Evelien kunnen herkennen.

Evelien verscheen onlangs in de gezamenlijke bundel van Poetry Circle 013: Woord van de Sessie. Afgelopen jaren heeft Evelien zowel op wat grotere als kleinere podia gestaan. Denk aan Notes Of A Dirty Old Man, Woordenaars, Stortvloed, Vrijmikunst en de voorronde van de Spoken FM Awards. Sinds september organiseert en host Evelien een open podium voor het gesproken woord in Tilburg genaamd Tapschrift.

Facebook: @evelien.rothuizen
Instagram: @mininasischijfje

instagram facebook-eigenlogo whats amnesty nijmegen vrouwenrechtengroep facebook