Opening van de Books 4 Life-winkel

B4LAmnesty Nijmegen en Books 4 Life Nijmegen werken op vele terreinen samen. Books 4 Life is een kleine keten met zes tweedehands boekwinkels. Books 4 Life is geen gewone boekwinkel, de winkel wordt gerund door vrijwilligers en de opbrengst van de verkoop gaat voor 90% naar goede doelen. De helft doneert Books 4 Life aan de vaste begunstigden Amnesty International en Oxfam Novib. De andere helft verdeelt Books 4 Life ieder jaar onder drie kleinschalige lokale goede doelen.

In 2018 hebben alle vestigingen van Books 4 Life in Nederland zo'n € 121.000 geschonken aan goede doelen.

In juni heeft de winkel aan de Wolfskuilseweg in Nijmegen te kampen gehad met forse wateroverlast. Het had niet veel gescheeld of er waren veel boeken verloren gegaan. Reden om naar een ander onderkomen om te kijken en dat is in oktober gevonden aan de St. Annastraat 72. Daar kunt u zes dagen per week tussen 13 en 17 uur terecht voor het brengen en kopen van tweedehands boeken.

Op 24 november is de winkel officieel geopend door de voorzitter van Amnesty Nijmegen, Harry de Ridder.

Klik hier voor meer informatie over Books 4 Life Nijmegen.

b4l opening 01

b4l opening 02