Qleurig 2018

Rond Coming Out Dag organiseerde de bibliotheek De Mariënburg de tweede editie van het festival Qleurig. Deze kleurrijke avond stond dat jaar in het teken van DiVERSiteit.

Qleurig was een bonte mix van kunstuitingen: naast dichters en de vloggers Linda de Munck en Hjalmar waren er levende boeken en theaterscenes door MindMIX te zien. Ook was er een Vliegensvlugge Verteller, dans van ID en muziek van dragqueen Mischa. De presentatie werd verzorgd door dichteres Heidi Koren.

qleurig2018 01

En uiteraard mocht ook Amnesty Nijmegen op deze lhbtqia-avond niet ontbreken. We vroegen de aandacht voor de meer dan 70 andere landen waar anti-homowetten kunnen leiden tot langdurige gevangenisstraf of zelfs de doodstraf.

qleurig2018 02

Aandacht vroegen we onder meer via een quiz. De antwoorden kwamen onder meer naar voren uit onderstaande gegevens:

• In 72 landen is homoseksualiteit strafbaar
  • In 45 landen geldt dat ook voor vrouwen