Eerste Lustrum Shelter City Nijmegen

sheltercityteam
Het projectteam vlnr: Else Giebers (Bureau Wijland), Eva Rieter (Faculteit Rechtsgeleerdheid van Radboud Universiteit), Yara Bon (Bureau Wijland), Hélène van der Sijp (Amnesty Nijmegen), Harry de Ridder (Amnesty Nijmegen), Qader Shafiq (Bureau Wijland), Maria Ruijssenaars (vrijwilliger Shelter City), Jan Ruijssenaars (vrijwilliger Shelter City), Marijke Delemarre (International Office van de Radboud Universiteit) en Saray Indekleef (voormalige medewerker van Bureau Wijland die de negende gast van Shelter City Nijmegen heeft begeleid)

Dinsdag 3 december organiseerde Shelter City Nijmegen het vijfjarig bestaan met veel belangstellenden, vrienden en partners tijdens een mini-symposium op 3 december. De bezoekers mochten genieten van inspirerende bijdrages van Eduard Nazarski (directeur van Amnesty Nederland), Sebastiaan van der Zwaan (directeur van Justice & Peace) wethouder Grete Visser en William (tiende gast van Shelter City). Ze kregen ook een voorproefje van de documentaire over Shelter City Nijmegen die door Dion van Alem van RN7 is gemaakt (klik hier voor de hele serie).

Na een boeiende paneldiscussie o.l.v. journalist Eric Reijnen Rutten bracht Jan Ruyssenaars een ode aan alle Shelter City-gasten met zijn lied en heeft William ons meegenomen in zijn ervaringen als Shelter City-gast van Nijmegen. Stadsdichter Wout Waanders zorgde voor een mooie poëtische reflectie. Onder genot van muzikale omlijsting van saxafonist Nader Issa vond een gezellige informele samenzijn plaats.

Het projectteam is iedereen die de afgelopen vijf jaar heeft bijgedragen aan het ontstaan en succes van Shelter City Nijmegen ontzettend dankbaar, en gaat vol enthousiasme de komende jaren tegemoet!

sheltercity symposiumdeelnemers
De deelnemers aan het mini-symposium met in het midden de tiende gast William uit Oeganda.