Kinderbevrijdingsfestival 2019

In De Lindenberg werd ook dit jaar weer op 5 mei een feestelijk middagprogramma georganiseerd voor kinderen. Amnesty Nijmegen was erbij met verschillende activiteiten waarbij het thema feestbeesten werd verbonden aan mensenrechten.

bevrijdingsfestival2019 1

Alle activiteiten waren aan elkaar verbonden door middel van een verhaal over een groot feest voor alle beesten. Er waren echter drie beesten die door gevangenschap niet naar het feest konden.

kinderbevrijdingsfestival opdrachtvel

Gelukkig konden de kinderen door de opdrachten uit te voeren en de spelletjes te spelen ook de laatste drie beesten bevrijden. Deze opdrachten waren onder anderen het warm aankleden van het schaap, of de grijze muizen kleur geven door een kleurrijke button te maken!

bevrijdingsfestival2019 2 5

Een van de opdrachten was het bevrijden van de ‘vrije vogel’ door een ‘hand'tekening te zetten op een groot doek. Bij deze opdracht werd de kinderen ook verteld dat ze hiermee bijdroegen aan een jongerengroetenactie van Amnesty. Ze dachten dus niet alleen na over wat vrijheid voor hen betekent, ze hebben ook bijgedragen aan de vrijheid van anderen. Van het spandoek is een foto gemaakt dat naar vier mensen/organisaties voor wie we acite voerden.

bevrijdingsfestival2019 6 7

Wij kijken terug op een hele mooie dag waar veel kinderen met plezier bezig zijn geweest met vrijheid en mensenrechten. Volgend jaar hopen we weer van de partij te zijn!

bevrijdingsfestival2019 8

instagram facebook-eigenlogo whats amnesty nijmegen vrouwenrechtengroep facebook