Twee beelden

moderneslavernij syl01

"Moderne slavernij is een term die verwijst naar praktijken in de hedendaagse geschiedenis die lijken op slavernij ook al is slavernij wereldwijd afgeschaft en verboden", dan kan u al lezen op onze website. Gelukkig zijn er organisaties en initiatieven die alle cijfers van moderne slavernij in kaart brengen.

Met deze gedachten ben ik gaan werken en heb ik twee beelden gmaakt: GLOBAL en GENDERABUSETREE.

GLOBAL
7 Duiven, iedere duif symboliseert een werelddeel. We zijn verbonden. De kleine duif vertegenwoordigt ook alle generaties die na ons komen. Dat zij de strijd moge voortzetten.

MODERNE-SLAVERNIJ-BOOM
Omarmt alle slachtoffers voor ons. Er is een gezicht in verwerkt. Het vertegenwoordigt alle hedendaagse geschiedenisslachtoffers van huiselijk geweld. Het heeft een naam. Eenoog. Vernoemd naar het gezegde: In land der blinden is 1 oog koning. Imperfecties hebben altijd een doel.

moderneslavernij syl02

instagram facebook-eigenlogo whats amnesty nijmegen vrouwenrechtengroep facebook